זהבה כהן דמתי עדת תביעה מס' 56 | 18/09/2008

 

 

עדת תביעה מס' 56 זהבה כהן דמתי מעידה לאחר שהוזהרה כדין ומשיבה לשאלות עו"ד שטרן:

 

עו"ד שטרן: אני מגישה בהסכמת חברי את הודעת העדה – מוגשת ומסומנת ת/666 .

 

העדה ממשיכה:

ש.אני מפנה אותך ל – ת/222, סמני לנו שחדר 125 הוא החדר שלך

ת.כן כרכזת שכבת ט' בבית הספר נופי גולן

ש.כמה שנים היית בבית הספר עד שפרשת השנה לגמלאות

ת.בבית הספר הייתי 18 שנה בקצרין

ש.האם את יכולה לומר משהו בנוגע לרמת האלימות בבית הספר, סמים, כת שטן בבית הספר

ת.אני לא נתקלתי בכת שטן, האלימות היא לא מעבר לכל פרופורציה, לא נתקלתי במעשה אלימות חריג מאוד, אם היה איזה מעשה שובבות של ילדים כמו בכל מקום, אני לא נתקלתי בכת שטן או דברים שהם חריגים, אני אישית גם לא נתקלתי בענין סמים

ש.שמעת שיש דברים כאלה

ת.פעם אחת שמעתי שהייתה איזה תלונה במשטרה שילדים נתפסו

 

העדה משיבה בחקירה נגדית לעו"ד שפיגל:

ש.כל מה שמסרת בהודעה ת/666, 4 ימים לאחר האירוע זה מהזיכרון שלך שהיה טרי וזכרת ואמרת מה שזכרת ואת האמת

ת.נכון

ש.באותו יום טראגי, 6/12/06 את מספרת שעד תחילת ההפסקה, עד 12:50, היית בישיבה במשרדך עם הרכזת הפדגוגית ובסיומה יצאת לבדוק בהפסקה מה קורה בשטח של השכבה, אנו מדברים בין 12:50 ל – 13:05

ת.נכון

ש.מיד עם השמע הצלצול לכניסה לשיעור, כלומר 13:05, את שבה למשרדך

ת.נכון

ש.ונשארת שם עד לשעה 13:45 שאז היית אמורה לצאת כי קבעת פגישה עם חברה בחניה

ת.נכון

ש.ובין 13:05 ל – 13:45 כשדלת משרדך פתוחה ועל פי ת/222, המשרד שלך נמצא ממש מול המדרגות

ת.כן

ש.וצופה אל המסדרון ואל הרחבה

ת.נכון

ש.ב – 40 דקות האלה, לא שמעת משהו חריג, לא ראית משהו חריג

ת.לא, עבדתי בחדר, הפעם הראשונה ששמעתי משהו חריג זה היה בסביבות 13:45 כששמעתי רעש ברחבה, בד"כ הילדים בכיתות ויש שקט, ואז שמעתי רעש ברחבה ויצאתי

ש.ואז את יוצאת לברר את פשר הרעש הזה ב – 13:45 ואת רואה את ש.י., נ.ש.

ת.נכון

ש.ראית את נ.ז.

ת.כן

ש.ועוד שניים – שלושה תלמידים שלא ידעת לומר את שמם

ת.כן, הם היו ברחבה

ש.האם התלמידים שלא ידעת לזכור את שמותיהם, הם תלמידי השכבה, תלמידי בית הספר או תלמידים שאת לא מכירה

ת.לא תלמידים שאני לא מכירה, אני רק לא זכרתי את שמותיהם

ש.כלומר את יודעת שמדובר בתלמידי בית ספר למעשה

ת.כן

ש.מאיזה שכבה

ת.אני לא יכולה לזכור עכשיו, אני מניחה שמהשכבה שלי אבל אני לא יכולה לזכור

ש.ואז את שואלת את הילדים האלה שברחבה למה הם לא בכיתות ומה פשר הרעש ואז נ.ש. ו – ש.י. משיבות לך שהם מחכים לחברים שיסיימו את השיעור, זה מה שהם אמרו

ת.לא, הם מחכים לחברים ומה שאני זוכרת פחות או יותר, אמרתי טוב תחכו ברחבה, אז אמרה ש.י. אני מחכה לחברה שהלכה לשתות מים, אז אמרתי להם תלכו, תחכו ברחבה

ש.את בטוחה שזה מה שהיא אמרה לך

ת.אני חושבת

ש.לא בכדי שאלתי אותך על זכרונך אם הוא היה טרי, אני אומר לך שבהודעה שמסרת אז כשזכרונך היה טרי לא אמרת את זה, אלא אמרת דבר ספציפי אחר, ואני מפנה לשורה 7, ששתי התלמידות השיבו לך שהם מחכים לחברים שיסיימו את השיעור

ת.יכול להיות

ש.ואז את כרכזת שכבה ותיקה, מתעקשת כי הם יעזבו את המקום כי יש רעש

ת.כי הכיתות לומדות

ש.התעקשת שהם יצאו לפרגולה

ת.נכון

ש.והם יצאו לפרגולה

ת.נכון

ש.אני מפנה להודעתך בעמ' 2 שורה 24 ואת מספרת: "ביום חמישי בערב....שוחחתי עם ש.י מפני שהיא לא רצתה לבוא לבית הספר"

ת.כן

ש.שוחחת איתה בבית

ת.בטלפון כן

ש.ושאלת אותה: "האם כשפגשתי אותך אתמול.....ש.י. ענתה ואמרה.....מהשיעור השביעי" – הכוונה היא מ – 12:50, אחרי ההפסקה זה השיעור שהיא מדברת עליו בין 13:05 – 13:45

ת.כן

ש."זה היה בערך 10 דקות אחרי תחילת השיעור.....ואח"כ.....לחכות לתלמידים שיגמר השיעור" – זה מה שהיא אמרה לך

ת.אני לא יכולה לזכור במדויק

ש.זה היה 3-4 ימים לאחר האירוע ואז זכרת

ת.אני מניחה

ש.אם ש.י. אומרת לך שהיא ישבה בפרגולה יחד עם תאיר ז"ל ו – 10 דקות אחרי תחילת השיעור היא ביקשה לשתות מים ולא חזרה לאיזו שעה הכוונה

ת.אני ראיתי את ש.י. ב – 13:45

ש.כשהיא אומרת לך 10 דקות אחרי תחילת השיעור תאיר הלכה לשתות מים, זה מוביל אותנו ל – 13:15

ת.היא אמרה

ש.היא לא אמרה לך שהיא קמה בשלב כלשהו כדי לחפש את תאיר ספציפית נכון

ת.לא זכור לי

ש.אם היא הייתה אומרת לך את זה אז היית אומרת את זה

ת.לא זכור לי, אני לא זוכרת את השיחה הזו

ש.כששוחחת עם ש.י. בטלפון ביום חמישי כשהיא לא באה לבית הספר, אני מניח כרכזת, כמי שמכירה, בוודאי שאלת אותה אם היא או שחבריה ראו כשהיו ברחבה מישהו או משהו חשוד, שאלת אותה

ת.לא

ש.את מכירה את הגברת זהבה בנש

ת.כן

ש.היא מורה בבית ספר נופי גולן

ת.כן

ש.ואת בעלה בשם סאם את מכירה

ת.כן

ש.זהבה וסאם בנש מוסרים ואני מפנה לזכ"ד מיום 18/12/06 המסומן קל"ב שערך חוקר בשם סלימאן קבלאן, הם מספרים לחוקר שהם חושבים הרבה על המקרה בבית הספר וסאם מוסר שיש איזה שהוא תלמיד בשם א' עם התנהגות מאוד מוזרה ותמהונית שתלמידות גם מציקות לו

ת.אין לי תלמיד כזה ולא היה לי תלמיד כזה בוודאות (השם מוצג בפני העדה)

ש.הם מספרים על תלמיד מאוד מוזר ומצייר ציורים של כת שטן במחברות שלו, זכורה לך שיחה כזו עם זהבה וסאם בנש שהם מוסרים שעדכנו אותך מספר פעמים בנושא הזה

 

עו"ד ענבר: הזכ"ד מתייחס לרכזת שכבות י' וזאת לא העדה בפנינו.

 

העדה ממשיכה:

ש.את ידעת על הדברים האלה

ת.איזה דברים? איך אני אמורה לדעת על דברים אם הוא לא אצלי בשכבה?

ש.מה שמסרת לבית המשפט לגבי נושאים שאמרת בשכבה שלך

ת.זה כל מה שאני יודעת בבית הספר, לא ראיתי שום דבר מהסוג שאתה מציין

 

עו"ד שטרן: אין שאלות בחקירה חוזרת.