נ.ס. עדת תביעה מס' 27 | 28/02/2008

545

 

   

בתי המשפט

פח 000502/07

בית משפט מחוזי נצרת

 

28/02/2008

תאריך:

כב' השופט יצחק כהן – אב"ד – סגן נשיא

כב' השופט חיים גלפז

כב' השופטת אסתר הלמן

בפני:

       

 

 

 

 

מדינת ישראל

בעניין:

המאשימה

 

 

 

 

נ  ג  ד

 

 

רומן בן ולדימיר זדורוב

 

הנאשם

 

 

 

 

בשם המאשימה: עו"ד שטרן, עו"ד ענבר ועו"ד שוחט – פינק

בשם הנאשם: עו"ד שפיגל

הנאשם בעצמו באמצעות הליווי

נוכחים:

 

פרוטוקול

 

הדיון בפרוטוקול הוא בדלתיים סגורות מע' 532 עד ע' 544, למעט ההחלטה נשוא הקביעה הנ"ל.

 

(כמוסכם, הדיון מתנהל כאשר הנאשם מאחורי פרגוד עם המתורגמן ויש לו קשר ישיר עם הסניגור והכל במערכת וידיאו סגורה המאפשרת צפיה רצופה וקשר רציף בין הנאשם לסניגורו).

 

עדת תביעה מס' 27 נ.ס. מעידה לאחר שהוזהרה כדין  ומשיבה לשאלות עו"ד ענבר:

ש.באיזה כיתה את היום

ת. כיתה י'

ש. את לומדת בבית ספר נופי גולן וגם בשנה שעברה

ת.כן

 

עו"ד ענבר: אני מגישה בהסכמת הסניגור את שתי ההודעות של העדה – מוגשות ומסומנות ת/377 בשעה 23:36 ו – ת/378 בשעה 13:05

העדה ממשיכה:

ש.את ציינת שאת למדת בכיתה ט' 4, אני מציגה בפניך את ת/222 א', תראי לנו

ת.אני מסמנת בצבע כתום את הכיתה שלי ט' 4 באות נ'

ש.את למדת בכיתה הזאת גם בשיעור השביעי וגם בשיעור השמיני

ת.בשיעור השביעי אני לא בטוחה, בשיעור השמיני והתשיעי כן

ש.את מספרת שהיית ברחבת כיתות ט' בשיעור השביעי והשמיני, תסמני לנו על המפה באיזה איזור היית

ת.אני מסמנת באות נ' את האיזורים שבהם הייתי

ש.את ציינת שלא ראית משהו חריג, ראית כמה ילדים, האם שמת לב או לא שמת לב אם במהלך הזמן הזה עברו אנשים שעובדים בבית הספר

ת.יכול להיות שעברו אנשים וזה לא משך את תשומת ליבי

ש.את מספרת שבסוף השיעור עלית לכיתות י' להחזיר ספר לתלמידה שלמדה בכיתה י', תראי לנו להיכן הלכת, לאיזו כיתה

ת. אני לא מבינה את השרטוט

ש. באיזה שיעור היא הייתה

ת.בשיעור מתמטיקה

ש.באיזו הקבצה

ת.א'

ש.את יודעת של איזה כיתה החדר שהיא למדה שם

ת.זה לא חדר של כיתה, זה חדר של הקבצה אחת, החדר הכי בסוף

ש.אני מראה לך את החדר הזה שנמצא מעל ט' 4 בדיוק

ת.כן, אני מסמנת אותו באות ז. האות של החברה

ש.ואיך פנית לשם, באיזה מדרגות

ת.אני מראה את המדרגות, אלה המדרגות שמובילות לשירותי הבנות

ש.וגם ירדת משם

ת. כן

ש. את דיברת על זה כשעמדת ליד השירותים ראית שהדלת הראשית של השירותים סגורה, למה שמת לב לזה

ת.אני נמצאת בשירותים בערך פעמיים – שלוש ביום, בד"כ הדלת פתוחה, אין איזה מגנט או משהו שישאיר אותה פתוחה אז היא תמיד פתוחה, משתמשים שם גם במראה

ש.ומה היה המצב בפעמים הקודמות שהיית בשירותים באותו יום

ת.באותו יום, בפעמים הקודמות הדלת הייתה פתוחה

 

העדה משיבה בחקירה נגדית לעו"ד שפיגל:

ש.אני רוצה להבין את לוח הזמנים של השעות וההפסקות באמצעותך, השיעור השמיני

ת.הוא מ – 13:55 עד 14:40

ש.והשיעור השביעי שמתחיל בשעה 13:05 עד 13:50

ת.נכון

ש.את בהסתמך על מה שקראתי בהודעה שמסרת, נכנסת לשיעור השמיני שמתחיל ב – 13:55

ת.נכון

ש.ואחרי 5 דקות, הוציאה אותך המורה ועוד תלמיד נוסף בשם ב.

ת. נכון

ש. כלומר אתם הייתם למעשה מחוץ לכיתה למעשה בשעה 14:00

ת.כן

ש.את הזמן שבין 14:00 ל – 14:40 שזה סוף השיעור, את וב. הייתם ברחבה של שכבת ט'

ת.נכון

ש.ברחבה של שכבת ט' ממוקמת הברזיה למטה

ת.כן

ש.אתם ראיתם מישהו עולה ויורד בפרק הזמן הזה

ת.אני לא בטוח אם זה היה בשמינית או בתשיעית, ראיתי תלמיד

ש.את מדברת על תלמיד בשם ס.ל.

ת.כן

ש.באיזה שעה זה היה

ת. אני לא זוכרת

ש. אבל זה בין 14:00 ל – 14:40

ת.היינו בחוץ גם עד לאחר סוף השיעור השני, היינו בחוץ משעה 14:00 ועד 15:30

ש.לאיפה הלך אותו תלמיד

ת.הוא עלה במדרגות שראיתי למעלה ואחרי זה לא ראיתי אותו, במילים אחרות ראיתי אותו עולה עד החצי, ראיתי אותו עולה לכיוון השירותים אבל אינני יודעת לאיפה הוא המשיך

ש.בתחילת השיעור השמיני שזה 13:55, את מספרת שיצאת בתחילה, לפני שהוציאה אותך המורה, יצאת מיוזמתך להביא ספר גיאומטריה מהלוקר

ת.כן

ש.כשראית שאין לך את הספר בלוקר פגשת תלמידה בשם ז. מכיתה י'

ת.היא מהשכבה שלי אבל לומדת אותו שיעור בכיתה י'

ש.איפה ראית לראשונה את התלמידה ז., איפה פגשת אותה לראשונה

ת.אני חושבת שהיא עברה למעלה, אני לא זוכרת, למעלה זה לכיוון הכיתה שלה, היא הייתה בדרך לכיתה שלה, איפה שהיה לה השיעור

ש.מה לך ולכיתה שלה

ת. הכיוון שלה הוא מעלי בדיוק, זה כאילו מרפסת מכיוון הלוקרים

ש. אז פגשת אותה יורדת אליך

ת.אני לא זוכרת בדיוק

ש.ואת עולה עם התלמידה ז. לקומה מעל לשכבה י'

ת.כן, לקחת את הספר

ש.והשעה מן הסתם היא כבר אחרי 13:55

ת.כן

ש.קרוב לשעה 14:00

ת.כן

ש.כשז. נכנסת לכיתה כדי להביא לך את הספר, את חיכית לה מחוץ לכיתה או נכנסת איתה

ת.אני לא חושבת שנכנסתי, אני חושבת שחיכיתי בחוץ

ש.את חושבת

ת. אני לא בטוחה

ש. אני מפנה לעמ' 1 שורה 14  ואילך מ – ת/377 ושם את אומרת: "...והיא ואני........וירדתי לכיתה שלי.....", זה מזכיר לך אם חיכית בחוץ או נכנסת איתה

ת.כן, עכשיו אני בטוחה שחיכיתי בחוץ ליד הדלת

ש.אצל התלמידה ז. כשהיא נכנסה לכיתה להביא לך את הספר לא היה לה שיעור

ת.הדקות הראשונות לאחר ההפסקה יש כמה דקות והיא הביאה לי את הספר

ש.כשאת הולכת עם התלמידה ז. לכיוון הכיתה שלה, את חולפת על פני שירותי הבנות

ת.כן אני חולפת אבל אני לא זוכרת מה היה מצב הדלת כשחלפתי שם

ש.כשאת חולפת ליד שירותי הבנות יחד עם התלמידה ז.  כשאתן עולות ראית או שמעת משהו

ת.לא

ש.אבל את לא זוכרת אם הדלת החיצונית הייתה סגורה או פתוחה

ת.לא

ש.כי לא שמת לב

ת. כן, כי לא שמתי לב

ש. בסיום השיעור, בשעה 14:40, את הולכת לכיתה שלך, לוקחת את הספר גיאומטריה שהתלמידה ז. השאילה לך ועולה לרחבה עוד פעם של כיתות י' על מנת לתת לה את הספר, זה כבר אחרי 14:40 למעשה

ת.נכון

ש.התלמידה ז. לא בכיתה

ת.נכון

ש.ואת מניחה את הספר על השולחן שלה

ת.כן

ש.כשאת מתחילה לרדת במדרגות בחזרה, את פוגשת את התלמידה ז. במדרגות

ת.כשהיא עולה

ש.כלומר את יורדת והיא עולה

ת.נכון כי חזרתי מהכיתה שלה והלכתי לכיתה שלי

ש.אז אם פגשת אותה במדרגות ופגשת אותה בגרם המדרגות, זה לא מול השירותים

ת. זה יוצא שכן

ש. זה נכון מה שאת מתארת בפני בית המשפט שהשירותים בצד ימין והמדרגות מתפתלות למטה, אבל אם את יורדת במדרגות האלה, מספיק שאת יורדת מדרגה אחת

ת.בדיוק, פגשתי אותה למעלה, ירדתי בדיוק מדרגה או שתיים

ש.זאת אומרת שאם ירדת ולו מדרגה אחת או שתיים, קל וחומר, את עם הגב לדלת של השירותים

ת.כן אבל בדיוק לפני שנפגשנו אחת מול השניה אני ראיתי את השירותים

ש.כשאת מתחילה לרדת בגרם המדרגות, את פוגשת את התלמידה ז. עם טוסט

ת.כן

ש.כדי לקנות טוסט, צריך ללכת למזנון שנמצא מחוץ לבנין בכלל וצמוד לחטיבה של כיתות ז' – ח', מחוץ לבנין עצמו

ת.כן

ש.וזה היה אם כך, אם אני לוקח בחשבון ב – 14:40 נגמר השיעור, עד שעלית, עד שפגשת אותה בין 14:40 ל – 14:45 בערך

ת.כן

ש.זה חריג שבשעות המאוחרות יחסית, אני לא מדבר על השעה החמישית, השישית אלא מהשעה השמינית והלאה שכמעט ואין תלמידים, הדלת החיצונית של תא השירותים תהיה נעולה או סגורה

ת. אין סיבה שתהיה סגורה, אין גם דרך שהיא תהיה סגורה מעצמה, גם אם סוגרים אחרי 5 דקות מישהי תפתח להסתכל במראה, אני לא זוכרת הרבה פעמים שהדלת הייתה סגורה, אני זוכרת פעם אחת יחידה חוץ מהפעם הזו

ש. לא היו מקרים אחרים שבהם נתקלת שדלת השירותים בשעות כאלה, הדלת החיצונית סגורה

ת.אני לא שמתי לב לזה אף פעם

ש.ולמה שמת לב לזה עכשיו דווקא, בסיטואציה הזו, למה עכשיו להבדיל מכל הפעמים האחרות שמת לב לזה

ת.קודם כל כי ביקשו בחקירה ובהודעה ביקשו ממני לזכור ואמרתי שזה נראה לי נורא חריג, אני חושבת שהפעם האחרת שראיתי אותה סגורה הייתה כאשר מישהי מהשכבה מעלי סגרה אותה

לשאלת בית המשפט.בכל התקופה שאת תלמידה בנופי גולן, כמה פעמים ראית את הדלת סגורה

ת.פעם - פעמיים

ש.בעמ' 2 שורה 2 בת/377, את מספרת כי "בשעה 10:00 נכנסתי פעם ראשונה לתא אחד לפני אחרון....." ובפעם השניה היית בסביבות השעה 13:30 ונכנסת לאותו תא כמו שהיית בשעה 10:00 כשאת אומרת תא 1 למה את מתכוונת

ת.יש 4 תאים, התא הרחוק תמיד נעול, אני נכנסתי לתא אחד לפניו, אני לא זוכרת אם ראיתי משהו חריג או כתמי דם

ש.ניירות מוכתמים בדם בשירותי הבנות הם דבר חריג

ת.כן, תלוי בכמות הדם, זה חריג

ש.כשאת אומרת שנכנסת בסביבות השעה 13:30 לפי מה את מעריכה שהשעה הייתה דווקא 13:30

ת. כי נכנסתי באמצע השיעור השביעי

ש. השיעור השביעי היה חופשי

ת.כן, אני לא זוכרת בדיוק

ש.אם הוא היה חופשי, איך את יודעת שזה אמצע

ת.לא יודעת להסביר את זה, הסתכלתי בשעון או משהו

ש.אז אם הסתכלת בשעון, את אמורה לדעת בדיוק מתי

ת.כן אבל היום אני לא זוכרת בדיוק

ש.כשמסרת את ההודעה זה היה די קרוב למועד שבו הסתכלת בשעון, זה היה שבוע אחרי זה, לא זכרת שהסתכלת בשעון

ת.אני לא יודעת

ש.בהמשך לאותה הודעה, גבו ממך הודעה נוספת ת/378, ואת נשאלת שם האם את זוכרת מה היה מצב הדלתות בתא השירותים בשעה 13:30 לערך בשעה שבה ביקרת ואת מספרת שאת לא זוכרת לגבי התא הראשון, השני והשלישי

ת.נכון

ש.אם את לא זוכרת מה היה המצב של הראשון, השני והשלישי, יש לי קושי מסוים מפני שאת אמרת שאת באופן אוטומטי כמעט הולכת רק לתא מס' 3, את לא החלפת את התא הזה, כל פעם שאת הולכת לשירותים זה לתא מס' 3

ת. נכון

ש. אז אם את הולכת באופן אוטומטי לתא מס' 3, את לא יודעת אם פתחת את הדלת או שהדלת הייתה פתוחה

ת.אני לא זכרתי, אם לא זכרתי אז, אני לא זוכרת גם היום

ש.מכל התאים של הארבע תאים, את זוכרת אם אחד היה פתוח

ת.אני לא זוכרת

 

העדה משיבה בחקירה נגדית לעו"ד ענבר:

ש.אמרת שדיברת עם תלמיד בשם ס. שעולה במדרגות, תראי לנו בתרשים איפה ראית אותו ועד איפה ראית שהוא הגיע

ת.אני מסמנת בתרשים באות ס.

ש.תסמני את המקום שבו פגשת את ז. בדרך חזרה, איפה את עמדת כשראית את הדלת

ת.אני מסמנת בתרשים באות ז.

 

עו"ד שטרן: אני מגישה בהסכמת חברי את לוח השעות והצלצולים בבית הספר -  מוגש ומסומן ת/379.