ל.ל. - עדת הגנה מס' 8 | 26/03/2009

 

בתי המשפט

 

בית משפט מחוזי נצרת

פח 000502/07

 

בפני:

כב' השופט יצחק כהן – אב"ד – סגן נשיא

כב' השופט חיים גלפז

כב' השופטת אסתר הלמן

תאריך:

26/03/2009

 

 

 

 

 

 

 

 

בעניין:

מדינת ישראל

 

 

 

 

המאשימה

 

נ  ג  ד

 

 

רומן בן ולדימיר זדורוב

 

 

 

 

הנאשם

 

 

נוכחים:

בשם המאשימה: עו"ד שטרן ועו"ד ענבר

בשם הנאשם: עו"ד שפיגל

הנאשם בעצמו באמצעות הליווי

 

פרוטוקול

 

המתורגמן, מר איזמאילוב אלכסנדר מוזהר כדין ומתרגם הדיון לנאשם מהשפה הרוסית לשפה העברית.

 

עדת הגנה מס' 8 ל.ל מעידה לאחר שהוזהרה כדין ומשיבה לשאלות עו"ד שפיגל:

פתק עם שמה של העדה מוגש ומסומן נ/167

ש.את מסרת מס' הודעות במשטרה, זכור לך

ת.כן

ש.ספרי מה ראית באותו יום, באיזה שעה בשירותים

ת.נכנסתי עם חברה שלי לשירותים בסביבות 13:30 – 13:45, עם חברה שלי ספיר תירוש, נכנסנו לשירותים, 3 תאים היו נעולים, הראשון היה פתוח ולא רציתי להיכנס כי היה מסריח, שמענו קול של נייר מתגלגל מהתא

ש.איזה תא

ת.מהתא השני בערך או התא השלישי ואני סתם הסתכלתי במראות, דפקתי על הדלתות, שאלתי מי פה ואף אחד לא ענה ואח"כ כשבאתי לסובב את הידית ענו לי בתא השני תפוס, ובשאר התאים לא ענו לי

ש.ענו לך תפוס, איזה קול ענה לך תפוס

ת.האמת היא שאני לא זוכרת כי זה לא נשמע כזה מוזר

ש.הכוונה מה את זיהית, בן, בת

ת.קול רגיל כזה, נראה לי של בת, לא נשמע לי מוזר, היינו שם עוד כמה דקות ומשם עברנו לשירותים השניים, היה צלצול ונסעתי עם ס. לבית שלה

ש.באיזה תא שמעת קול תפוס

ת.בתא השני

ש.אם בתא השני שמעת את הקול שאומר תפוס, באיזה תא שמעת את הקולות של הנייר שנמשך ונקרע

ת.או בשני או בשלישי, אני לא יודעת

ש.מה עשיתם לגבי הדלתות, מה ניסיתם לעשות איתם

ת.לפתוח

ש.כל הדלתות? כמה דלתות?

ת.3 דלתות

ש.מה היה מצבן

ת.נעול, מלבד אחת

ש.שהוא איזה תא

ת.הראשון

ש.אתן נוהגות לבקר בשירותים האלה

ת.זה היה שיעור תיאטרון באותה שעה והיינו באגף הזה אז הלכנו לאותם שירותים

ש.למה ניסיתם לפתוח גם את הדלת של תא מס' 4, הרי אני מניח שאתם יודעים

ת.כי שמענו רעשים ואף אחד לא ענה

ש.באיזה שירותים

ת.בתא השני או השלישי

ש.למה הלכתם לתא האחרון לנסות לפתוח

ת.מתוך סקרנות, בתא הראשון שהיה מסריח, אז באתי לבדוק אם התא השלישי פתוח

ש.מה ידעתם כל הזמן לגבי תא מס' 4 האחרון שניסיתם לפתוח, אם ידעתם

ת.לא ידענו

ש.האם באחד מביקוריך בשירותים האלה ראית את תא 4 סגור, פתוח

ת.אני לא יודעת, אני חושבת סגור

ש.אחרי ששמעתם את הקול שאומר תפוס בתא אחד ובתא השני קול של משיכת נייר, למה ניסיתם לפתוח את הדלת

ת.מסקרנות, בתא השני אמרו לנו תפוס

ש.ולמה ניסיתם לפתוח את הדלת

ת.בתא השלישי סתם מתוך סקרנות

ש.איזה שיעור את היית

ת.שיעור תיאטרון

ש.באיזה שעה אנו מדברים

ת.בערך ב – 13:30 – 13:45

ש.מתי יצאת מהשיעור תיאטרון, את זוכרת

ת.כן, בערך בשעה הזו, משיעור תיאטרון יצאתי ישר לשירותים

ש.בעמ' 2 שורה 22 להודעתך הראשונה, את מספרת שבשעה 13:45, 5 דקות לפני סיום הלימודים, אני וס.ת הלכנו לשירותים שתאיר נמצאה שם, זה מזכיר לך את השעה המדויקת

ת.כן, אמרתי בערך בשעה הזו

ש.איך בדיוק את וספיר תירוש תיאמתם לצאת, היא אמרה שגם היא רוצה לצאת לשירותים

ת.היא הייתה בשיעור אחר בחטיבה

ש.בבנין אחר לגמרי

ת.כן והייתי אמורה לנסוע אליה באותו יום כי היא גרה באחד המושבים, זו הייתה פעם ראשונה שהלכתי אליה, היא התקשרה אלי ואמרתי לה בואי נלך קודם לשירותים והלכנו קודם לשירותים

ש.כלומר שלפני היציאה שלך לשירותים ב – 13:45 את מתקשרת לספיר תירוש וקובעת ללכת איתה לשירותים

ת.כן, כי לאחר מכן היינו צריכות ללכת ביחד להסעות

ש.ואיפה נפגשתן כשאתן הולכים לשירותים

ת.במסדרון איפה שהחדר של המזכירה

ש.אני רוצה להראות לך תרשים ת/222 (כדי להסיר ספק כי אכן מדובר בתרשים זה, התרשים שמציג הסניגור לעדה מסומן נ/168  - סמני לי את אולם התיאטרון באות

ת.אני מסמנת את אולם התיאטרון באות ת' (138 בתרשים)

ש.את נמצאת בכיתת התיאטרון

ת.נכון

ש.תראי לנו על התרשים נ/168 את הדרך שאת עושה מכיתת התיאטרון לשירותים ששם סיפרת מה שראית

ת.אני מסמנת על התרשים את כיוון ההליכה שלי מהתיאטרון עד לשירותים, מקום המפגש עם ספיר תירוש מסומן באיקס, שתינו עלינו לשירותים, הקו השחור מהאות ת' מסמן את הדרך מחדר התיאטרון ועד לשירותים שם נפגשתי עם ספיר תירוש

ש.לפני שעולים לשירותים, אחרי שנפגשת עם ספיר תירוש יש 6 מדרגות שיורדות שמובילות לשירותי בנות, לפני העליה לשירותים למעלה, זה הדרך שמובילה לשירותים ששם הייתם

ת.כן

ש.יש פה 14 או 15 מדרגות

ת.כן

ש.ליד זה בצמוד יש 6 מדרגות שמובילות לשירותי בנות, מה הם המעט מדרגות האלה, לאן הן מובילות

ת.הן מובילות למטה לכניסה הראשית ולשירותי הבנים למטה

ש.איפה יש שירותי בנים

ת.למטה, באמצע היו שירותי מורים ולמעלה שירותי בנות

ש.ומה זה השירותים שנמצאים לפני שעולים או יורדים במדרגות, ממש לפני הירידה למקלט

ת.שירותי בנים

ש.אז זאת אומרת ה – 6 מדרגות האלה מובילות גם לשירותי בנים, שני שירותי בנים יש שם או שירותי בנות, אמרת ששירותי בנים נמצאים לפני שיורדים או עולים במדרגות

ת.יש שם שירותי מורות

ש.איזה שירותים יש לפני הירידה למקלט, בקומה הזו שנפגשת עם ס.ת

ת.שירותי מורות

ש.איפה אז בשנת 2006, איפה יש שירותי בנות באיזור הזה מהתיאטרון עד המסדרון של חטיבת ט'

ת.למעלה

ש.רק למעלה של חטיבת י'

ת.כן, רק למעלה

ש.אין שום שירותי בנות באיזור

ת.שירותי בנות, אם אני זוכרת טוב

ש.אתן חזרת לשיעור את וספיר תירוש

ת.לא

ש.זאת אומרת שאחרי שסיימתם בשירותים, הלכתם מיד להסעות

ת.כן, היה צלצול והלכנו להסעות

ש.ס. באה כבר עם התיק

ת.כן

ש.זאת אומרת שכשהייתן בשירותים, כל הסיפור שסיפרת לנו הייתן גם את וגם ס. עם התיק והכל

ת.כן

ש.ב – 13:15 יש הפסקה

ת.לא נראה לי, לא זוכרת, ב – 13:50 נגמר השיעור

ש.הייתם בשירותים, סיפרת מה ששמעת, מה שראית, איזה עוד ילד היה שם

ת.לא היה

ש.את בטוחה

ת.100 אחוז

ש.את ותאיר למדתן באותה כיתה

ת.נכון

ש.באיזו כיתה

ת.ז' ו – ח' 1

ש.איך היה הקשר שלך עם תאיר מבחינת חברה

ת.חברות טובות

ש.חברות טובות שהייתן מן הסתם בהפסקות ולאחר  השיעורים ביחד

ת.כן

ש.עם מי תאיר רבה באחת ההפסקות של אותו יום

ת.עם אף אחד, לא שזכור לי

ש.היית עם תאיר בהפסקות

ת.ברובם

ש.אני מדבר על ההפסקות של יום 6/12/06, היום שבו תאיר נרצחה

ת.היא לא רבה עם אף אחד

ש.והיית איתה בהפסקות ביחד

ת.כן, ברובם

ש.מה ידוע לך על ויכוח שהיה לתאיר עם תלמיד מכיתה ט' באותו יום

ת.שום דבר לא ידוע לי

ש.מה סיפרת בהודעה שלך ביום 7/12/06 לגבי ש.י.

ת.אני לא זוכרת

ש.אני ארענן את זכרונך, בעמ' 1 שורות 10-13 סיפרת: "בהפסקה תאיר אמרה לש. שאין לה כח להישאר לשיעור הנוסף ואמרה לה שהיא הולכת לשתות בברזיה מים ושהיא לוקחת את התיק ושהן יבריזו מהשיעור, כך סיפרה לי ש.י. אתמול"

ת.כן

ש.זה מזכיר לך

ת.אני לא זוכרת שום ריב אבל זה מה שהיה

ש.ביום 6/12/06 מתי התקשרה אליך אילנה אמה של תאיר

ת.בסביבות 16:45

ש.מה היא שאלה אותך

ת.אם אני יודעת איפה תאיר

ש.סיפרת לה מה ששמעת מש.

ת.לא

ש.למה

ת.כי זה לא עלה לי באותו רגע, חשבתי שהיא סתם מחפשת אותה

ש.תאיר נעדרת מס' שעות, 16:45 כבר מספר שעות לא מבוטל, ההורים בפאניקה, אילנה שואלת אותך אם ראית את תאיר או מה את יודעת על תאיר, מן הסתם צריך לברר עם מי היא הייתה, מי ראה אותה כדי לדעת למי להתקשר

ת.כן

ש.ואת הפרט הזה כפי ששמעת מש. את לא מספרת לאילנה

ת.אני שמעתי את זה אחרי, אחרי שבאתי לבית של אילנה

ש.את הסיפור הזה של ש. שמעת אחרי שהגעת לבית של אילנה

ת.כן

ש.ממי

ת.מש.

ש.ש. התקשרה אליך בפלאפון

ת.לא, היא הייתה שם

ש.ואז אמרת לאילנה, הנה ש. יודעת משהו אולי, ש. ראתה אותה

ת.ברגע שהגעתי לאילנה ועזרתי לה עם הטלפונים לחפש את תאיר, ש. הייתה שם עם אמא שלה והיה שם חוקר והיא אמרה לחוקר

ש.החוקר שהיה בבית של תאיר

ת.כן

ש.ש. סיפרה לו את זה שם

ת.כן

ש.את שמעת את זה

ת.כן, ישבתי לידה

ש.את החזקת מפתח ללוקר של תאיר

ת.כן, היינו ביחד באותו לוקר

ש.לוקר משותף לשתיכן

ת.כן

ש.מה ידוע לך לגבי הרגלי עישון אם היו לתאיר כאלה

ת.לא היו

ש.את זוכרת אפילו מה מסרת בהקשר זה בהודעה שלך במשטרה

ת.כן

ש.מה אמרת

ת.שהיא לא הייתה נוגעת בסיגריה, ואם אני לא טועה אילנה הפסיקה לעשן בגללה וזהו

ש.מה לגבי קללות, גידופים, ניבולי פה

ת.לא, רק אם היא הייתה ממש ממש עצבנית וגם זה בקושי

ש.שמעת אותה פעם

ת.לא, אולי בצחוק

ש.את זוכרת מה סיפרת בהודעה שלך לגבי הנושא הזה

ת.לא

ש.אני ארענן את זכרונך, נשאלת אם תאיר הייתה מקללת ואמרת בשורה 15: "רק אם מישהו היה באמת מעצבן אותה, היא הייתה מתעצבנת אבל לא הייתה מקללת בכלל", זה נכון

ת.כן

ש.סיפרת גם בין היתר על מכשיר MP4 של מי היה המכשיר הזה

ת.של ספיר תירוש

ש.את מכירה את המכשיר הזה

ת.כן

ש.האזנת לו גם

ת.כן

ש.מתי

ת.יום לפני אני חושבת

ש.יום לפני הרצחה של תאיר

ת.כן

ש.את זוכרת איזה שירים שמעת שם, אני מפנה אותך לזמרת אחרת שמעניינת אותי, כריסטינה אגילרה

ת.היה

ש.איזה שיר

ת.HURT

ש.יכול להיות, לך ידוע מי מחק את השיר הזה, בין הרגע שאת שמעת אותו, את אומרת ששמעת אותו יום לפני הרצח

ת.כן

ש.ידוע לך מי מחק את השיר הזה מהמכשיר

ת.לא

 

עו"ד שפיגל: אני מפנה ל – נ/47 בהקשר זה

העדה ממשיכה:

ש.את התראיינת וצולמת גם לסרט בטלויזיה של ערוץ 10 שנקרא "רק תאיר יודעת"

ת.כן

ש.ובסרט הזה את זוכרת מה סיפרת למראיין

ת.כן

ש.ספרי לנו

ת.בנוגע לשאלות שהוא שאל אותי, הוא דיבר איתי קצת על תאיר, על זה שהייתי בשירותים באותו יום, הוא שאל אותי כמה שאלות לגבי הרוצח אם אני חושבת שהוא עשה את זה, אמרתי לו שאני לא חושבת שזה רק הוא, דעה אישיתי שלי ואז הוא שאל אותי בגלל חוויה אישית או הרגשה אישית, אז אמרתי שבגלל דברים שאני יודעת והוא שאל אותי איזה, ואז אמרתי לו שבאחת החקירות, אני לא מתביישת לשאול את החוקרים שאלות ושאלתי חוקר אחד אם הוא חושב שזה באמת זדורוב והוא אמר שכנראה שכן אבל יתכן שיש עוד מעורבים וזו דעתו

ש.אני רוצה לרענן את זכרונך, את אומרת שם כשהוא שואל אותך, בגלל מה את אומרת שאמרת את מה שאמרת, בגלל מה שחווית שם באותו רגע ואת אומרת גם וגם בגלל כל מיני דברים אחרים שאני יודעת ואז את צוחקת ואומרת כן ואני שואל אותך – כשאת אומרת למראיין את הדברים האלה, בגלל כל מיני דברים אחרים שאני יודעת, מה את יודעת על דברים אחרים שלא סיפרת

ת.שום דבר

ש.איזה עוד דברים אחרים את יודעת או ידעת שאת לא רצית לומר אותם באותו רגע

ת.שום דבר, אני לא מסתירה כלום

ש.מה את יודעת לגבי קשר כלשהו שהיה לתאיר עם אנשים נוספים, בנים נוספים

ת.אני יודעת שהיו לה שני ידידים טובים, לא יודעת בדיוק מה הלך ביניהם, אני יודעת שהיו לה שני ידידים טובים מכיתה ט', האחד -  ק.ל. והשני י.ז. או א. – השמות המלאים נרשמים על ידי העדה, מוגשים ומסומנים נ/169

ש.את בטוחה שאלה השניים

ת.כן

ש.זה מה שאת יודעת

ת.כן

ש.מה לגבי ש.א.

ת.לא יודעת

ש.מה לגבי ט.א.

ת.לא יודעת, ידידים

ש.את בתור הידידה הכי קרובה, כמו אחות שלה, זה מה שאת אומרת, ידידים כמו בהקשר של השניים שרשמת או משהו אחר

ת.לא, הם היו ידידים אבל אני לא יודעת מה הלך ביניהם בדיוק

ש.לגבי מי בדיוק לא ידעת מה הלך

ת.לגבי אלה שמופיעים ב – נ/169

ש.נ.ב. – שם של ילדה ואני כותב לך את השם – מוגש ומסומן נ/170 – הילדה הזו נ.ב. את מכירה אותה

ת.כן

ש.איפה היא למדה, באיזו כיתה

ת.איתנו

ש.איתך ועם תאיר

ת.כן

ש.ידידה קרובה ביחד איתכם

ת.כן, סוג של

ש.מה זה סוג של

ת.לא חברות ממש טובות, חברות

ש.באותו יום, 6/12/06, הייתן יחד

ת.לא שזכור לי

ש.מה תאיר סיפרה לך על מישהו מטבריה

ת.על אבי?, סתם שהוא התקשר אליה והיא בכלל לא מכירה אותו, הוא רצה שהם יפגשו ומישהו הביא לו את הטלפון שלה וגם מחברה אחרת שמעתי...

ש.מה שמעת, מי זו החברה הזו

ת.ספיר תירוש

ש.את שוחחת עם ספיר תירוש על מה שתאיר סיפרה לה

ת.כן

ש.אז ספרי לנו

 

עו"ד שטרן: אני מבקשת להזכיר שאני מתנגדת לכל עדות שמועה.

 

העדה ממשיכה:

ת.היא אמרה שכמה ימים לפני הרצח תאיר סיפרה לה שהיא קיבלה הודעות ממספר חסום ושכתבו לה שאם היא לא תהיה איתו או משהו כמו את לא רצית להיות איתי אז נהרוג אותך, משהו כזה

ש.את שוחחת עם תאיר על זה

ת.לא, היא לא סיפרה לי על זה

ש.באחד הדו"חות תשאול שכתבו שוטרים, אני מפנה לדו"ח תשאול של אורי מקנילוב מיום 11/12/06, השוטר שתשאל אותך כותב שאת מספרת לו: "שאבי מטבריה, הכוונה לאבי לחיאני מטבריה" – מאיפה ידעת את השם לחיאני

ת.לא אמרתי את זה

ש.ולך מן הסתם אין מושג מאיפה השוטר כותב את זה

ת.לא

לשאלת בית המשפט:כל הדברים האלה שאמרתי בקשר להודעות שאותם קיבלה תאיר ז"ל וכפי שאמרתי למעלה, נודע לי רק לאחר הרצח

ש.תאיר סיפרה לך על ריב בינה לבין ש.א.

ת.לא

ש.ו – י.כ.

ת.לא

ש.ו -ט.א.

ת.לא

ש.אני רוצה לקרוא בפניך מתוך שיחה שמופיעה כמספר 205720891 מחודש אוקטובר 2006, חודשיים לפני הרצח (ת/591): "טל רב איתי בלי סיבה והכל בגלל שהוא תכנן על זה שהוא וניקול יהיו חברים, בגלל זה הוא רב איתי" – מי אמר למי את הדברים האלה

ת.אני אמרתי לתאיר

ש.מה הקשר שלך לט. היה

ת.אהבתי אותו

ש.ועכשיו אני רוצה לקרוא בפניך, חודש אח"כ בנובמבר 2006, לך היה ויכוח עם תאיר בקשר לט.א. הזה

ת.לא, לא שזכור לי

ש.אני קורא מעמ' 1: "תלמדי קצת לבלום את הפה שלך. טוב שאתמול לא הפצת שלטים, את יודעת איך טל הסתכל עלי ואמר לי מה את דלוקה עליו?" – מי אמר למי את הדברים האלה

ת.תאיר לי

ש.בקשר למה

ת.אם אני לא טועה זה היה על שגיא

ש.מה היה עם שגיא, לפני רגע אמרנו שאת לא יודעת שום דבר

ת.יש שתי ש.א., לא הבנתי, על מי שאלת קודם

ש.אנחנו מדברים על ש.א. שאני רשמתי את השם

 

עו"ד שפיגל להערת בית המשפט: אני מצטער, לא רשמתי את השם, אני רושם אותו עכשיו.

 

הדף עם השם מוגש ומסומן נ/171

 

העדה ממשיכה:

ת.עכשיו אני יודעת על מי אתה מדבר

ש.מה ידוע לך על איזה ויכוח או ריב עם ש.א. שסימנו את שמו עכשיו

ת.הוא רצה אותה ויום אחד ישבנו בבית וסתם דיברנו איתו בטלפון והגענו לזה שכאילו הם ביחד ואז היא התחרטה והיו איתנו חברות והיא לא רצתה שאף אחד ידע וזהו

ש.זה בהקשר לדברים שקראתי בפניך

ת.כן

ש.אמרת שתאיר אמרה לך את הדברים האלה שהקראתי

ת.כן

ש.תאיר אמרה לך "תלמדי לבלום את הפה שלך....מה את דלוקה עליו"

ת.כן, סיפרתי את זה לטל, טל ושגיא היו חברים טובים, אז דיברתי איתו על זה ואז הוא הלך ושאל אותה

ש.אז תאיר למעשה אמרה לך את הדברים האלה בעקבות מה שסיפרת לטל

ת.כן

ש.את חשבת שתאיר יש לה איזה שהוא קשר עם טל

ת.לא

ש.אני מבקש שתסבירי לנו מה בדיוק קרה 4 ימים לפני הרצח שהקשר ביניכן נותק

ת.לא יודעת, לא זכור לי שהוא נותק

ש.בתאריך 2/12/06 אחרי חצות, 24:44 דקות, תאיר מתקשרת אליך, את זוכרת

ת.לא

ש.אתן משוחחות ומיד אח"כ בתום השיחה את מתקשרת לתאיר, את זוכרת את זה אולי

ת.לא

ש.היה פעם שבמהלך ההיכרות שלכן שהתקשרת בשעות כאלה לתאיר

ת.אני מניחה שכן, אני לא זוכרת

ש.אני אפתיע אותך אם אגיד לך שלא היו דברים כאלה וזו הפעם היחידה שתאיר מתקשרת אליך ואת מיד אח"כ מתקשרת לתאיר

ת.אני לא זוכרת

ש.את לא זוכרת שהתקשרת, אבל אולי את זוכרת מה קרה

ת.גם לא

ש.תסבירי לי, מפלט השיחות של תאיר נמצאתי למד שכמעט כל יום לפני ה – 2/12/06, אותו תאריך שדיברת איתה בחצות, כמעט כל יום ולפעמים פעמיים ביום, את משוחחת עם תאיר בסביבות השעה 16:00 – 17:00 ומיום 2/12/06 ועד יום הרצחה את לא מתקשרת יותר והיא לא מתקשרת אליך, מה היה שם

ת.אני לא זוכרת כלום, יום לפני הייתי אצלה והכל היה כרגיל

ש.את התקשרת ביום העלמה של תאיר לפלאפון של תאיר

ת.כן

ש.השארת לה הודעה כלשהי

ת.לא, לא שזכור לי

ש.אז למה התקשרת

ת.חיפשתי אותה

ש.וכשלא ענו ניתקת את הטלפון

ת.ניסיתי להתקשר אליה הרבה פעמים

ש.השארת לה הודעה

ת.לא, אנחנו לא עונות לתא קולי

ש.האם ידוע לך על סכסוך כלשהו בין ספיר תירוש לתאיר

ת.לא שזכור לי

ש.אני מדבר על כחודש – חודש וחצי עובר להרצחה, ידוע לך משהו

ת.לא, לא זוכרת

ש.את לא שמעת משהו מ – ס. או מתאיר על זה

ת.לא, לא זוכרת

ש.סכסוך כלשהוא, אולי את זה את זוכרת, בין תאיר לנ.ב.

ת.כן, אבל זה היה מזמן, סכסוך מתמשך של הרבה זמן

ש.על רקע מה

ת.משהו שהיה בכיתה ד'

ש.כשאת אומרת מתמשך זה כולל המועדים שעובר להרצחה, לפני הרצחה

ת.לא יודעת, אני חושבת שלאט לאט הכל הסתדר, הם לא אהבו אחת את השניה ממש, הן היו בסדר

ש.מי היה מעורב בסכסוך הזה

ת.לא יודעת

ש.מה ידוע לך בהקשר זה לגבי אביה של נ.ב. איך הוא היה קשור, אם היה קשור לסכסוך הזה

ת.אני לא יודעת

ש.על מה בדיוק היה הסכסוך

ת.אני לא יודעת, אני רק יודעת שהן לא אהבו אחת את השניה, זה היה סכסוך של כמה שנים שהן לא הסתדרו ממש

ש.היה סכסוך כלשהו בינך לבין ניקול אורלוב  אני רושם לך את השם המלא שלה – הדף מוגש ומסומן

נ/172 – את מכירה את ניקול אורלוב הזו

ת.כן

ש.נ.א הזו למדה יחד איתכם

ת.כן, אבל היא למדה לא באותה כיתה

ש.בחטיבה, באותה שכבה

ת.כן

ש.היה לך איזה שהוא סכסוך איתה

ת.הרבה פעמים

ש.בין היתר על ט.א.

ת.כן, אני לא מכירה עוד מישהי בשם נ.

ש.הסכסוך הזה בינך לבין ניקול אורלוב הזו היה בין היתר על ט.א.

ת.כן, זה רוב הזמן היה על זה

ש.תאיר ידעה על הסכסוך הזה

ת.כן

ש.את כעסת על תאיר על העמדה של תאיר

ת.לא נראה לי, לא זוכרת

 

העדה משיבה בחקירה נגדית לעו"ד שטרן:

ש.כל השאלות האחרונות ששאלו אותך פה על סכסוכים, כביכול סכסוך בינך לבין תאיר או בינך לבין נ. שתאיר אולי צידדה באותה נ. המטרה של השאלות הייתה בעצם לבוא ולהגיד שאולי בגלל הסכסוכים האלה מישהו רצח את תאיר, אני מניחה זאת בפניך, אני חושבת שזו הייתה מטרת השאלות, איך את מתייחסת לטענה – הנחה הזו

ת.היינו בסך הכל בכיתה ז' – ח', היינו ילדים, זה שטויות, זה ילדים קטנים

ש.את היית חברה טובה של תאיר, שמענו את זה, היא סיפרה לך אפשר להגיד על הדברים המשמעותיים שקרו לך

ת.כן, אני חושבת שדיברנו

ש.יש דברים היום שאת יודעת ששמעת עליהם אולי אחרי זה שהיא לא סיפרה לך עליהם

ת.חוץ מהודעות אס- אם – אס לא היה שום דבר שלא ידעתי

ש.גם על ההודעות אס – אם – אס, היא לא הסתירה ממך את הקשר עם אבי מטבריה

ת.זה לא היה קשר

ש.אבל ידעת שהוא התקשר אליה

ת.כן, ידעתי שהוא התקשר אליה, ממנה

ש.היא לא סיפרה לך שהוא שלח לה אס-אם – אסים בוודאי לא על איומים שאיימו עליה ואת לא ראית אס – אם – אסים

ת.לא

ש.הסיפור הזה שאת שמעת על האס-אם – אסים אלה סיפורים ששמעת מילדות אחרות  שבאו וסיפרו לך לאחר הרצח

ת.כן

ש.כמו למשל מספיר תירוש

ת.כן

ש.את גם היית מספרת לתאיר על דברים חשובים שקרו לך

ת.כן

ש.היו דברים שהיית מסתירה ממנה

ת.לא, לא חושבת

ש.יכול להיות שמישהו באס-אם – אסים איים על תאיר ברצח והיא לא תספר לך דבר כזה

ת.לא

ש.נראה לך מוזר כי הייתן משתפות אחת את השניה, בטח בדבר כזה חריג

ת.נכון

ש.היום את יודעת וגם סיפרת פה בבית המשפט שאת למעשה נכנסת לשירותים שבו קרה הרצח

ת.נכון

ש.נכנסת בשעה 13:45 בערך.  

ת.נכון

ש.אני רוצה לעשות איתך סדר, לפי מה שהבנתי ממך, תא מס' אחד היה פתוח ומסריח ולכן לא רציתן להיכנס אליו והקול של הנייר המתגלגל ששמעת היה או מהתא השני או מהתא השלישי, זה מה שאמרת פה

ת.כן

ש.את לא יכולה להגיד בוודאות אם זה היה מתא 2 או מתא 3 אבל שמעת קול של נייר מתגלגל

ת.נכון

ש.מאחד התאים שעכשיו אני רוצה שתהיי זהירה ותגידי לי מאיזה, נשמע קול של בת שאומר תפוס

ת.נכון

ש.את יכולה להגיד מאיזה תא זה היה

ת.התא השני

ש.וזה היה גם התא שבו שמעת את נייר הטואלט מתגלגל

ת.כנראה

ש.את באה לפה ואומרת שלגבי הנייר טואלט, את לא יודעת, אולי זה היה מתא 2 או מתא מס' 3, אבל לגבי הקול שאמר תפוס את אומרת שזה היה בוודאות מתא מס' 2, לגבי הנייר המתגלגל את יכולה לומר אם זה היה מתא 2 או מתא מס' 3

ת.אני לא בטוחה

ש.את לא שוללת את זה, מאיפה היה הקול

ת.הקול היה מתא מס' 2 בטוח

ש.את עמדת שם מחוץ לתאים ושמעת שני סוגים של קולות, קול של נייר טואלט מתגלגל וקול שאומר תפוס, את אמרת שלגבי הקול של הנייר טואלט את לא בטוחה, או שזה היה מתא 2 או מתא 3 וזה גם הגיוני משום שהתאים סמוכים אחד לשני, באותה מידה בדיוק, אלא אם כן תסבירי לי מה ההבדל, את שומעת קול שאומר תפוס ואני שואלת אותך, האם יכול להיות שהקול הזה היה לא מתא 2 אלא מתא 3

ת.כשאני באתי לסובב את הידית, רק אז בתא מס' 2 ענו לי תפוס, בתא מס' 3 ובתא מס' 4 לא ענו לי בכלל

ש.אם אגיד לך שכשראיינו אותך בסרט של ערוץ 10, אמרת כי מתא 3 ענו לך, זה יכול להיות

ת.לא

ש.ואם אני אגיד לך שלא רק שאת אמרת את זה אלא גם ספיר תירוש אמרה שמתא 3 אמרו לך תפוס, תחשבי לפני שאת עונה, אני שואלת אותך לגבי דרגת הוודאות שלך

ת.לגבי דרגת הוודאות שלי אני בטוחה במאה אחוז שזה היה מתא 2, אני זאת שבאתי ודפקתי על הדלתות

ש.מאיזה צד את מתכוונת

ת.כשנכנסים, התא מס' 2

ש.את דיברת עם ס. על הסיטואציה הזו שבה אתן נכנסות

ת.כן, נראה לי אחרי שכבר אמרו לנו שתאיר נרצחה בשירותים, אז היא אמרה לי את זוכרת שהיינו שם בשירותים ואמרתי לה כן

ש.ואתן גם דיברתן ביניכן על הקולות ששמעתן מהתאים

ת.כן, על הקול, על הנייר, על הכל

ש.אני מקרינה לך מהסרט בערוץ 10 שהתראיינת אליו – העדה אומרת בסרט: "שמענו מהתא השני נייר שמתגלגל, דפקתי על כל הדלתות לא ענו לי...כנראה שמישהו..." – זה מזכיר לך

ת.זה מה שאמרתי

ש.שמה

ת.שזה מה שהיה

ש.אני הראתי לך שאת אומרת שבתא השני נייר מתגלגל ואת ממשיכה ואחרי זה הקול – העדה נראית עומדת ליד התא השלישי, את עדין עומדת על זה שזה היה מהתא השני

ת.כן

ש.האם נכון שבעקבות השיחות שהיו לך עם ס. את שינית קצת את הגרסא שלך בקשר למה שהיה בתאים

ת.אני לא חושבת, יכול להיות שהיו דברים שלא זכרתי ואולי היא הזכירה לי, כל אחד זוכר משהו אחר, ממה שאני זוכרת זה מה שהיה

ש.אני רוצה לחזור איתך להתנהגות של תאיר ביום הרצח, ביליתן ביחד גם

ת.כן

ש.לא היה שום דבר חריג בהתנהגות שלה

ת.לא

ש.הכל היה רגיל לחלוטין

ת.כן

ש.שאלו אותך פה על השיר HURT של כריסטינה אגילרה, נכון שהוא היה אחד השירים האהובים על תאיר

ת.כן

ש.היא הייתה שומעת אותו הרבה

ת.כן, אם את מתכוונת למה שהיה רשום לה על היד, אז ס.סיפרה לי שלפני כמה ימים היא מצאה את המחברת אנגלית שלה והיו לנו מילים לפרש ושם היא מצאה את המילה HURT

ש.נכון שתאיר רשמה לפעמים שיעורי בית על היד שלה

ת.כן, לפעמים,העדה מדגימה באזור של האגודל

ש.היא הייתה כותבת ביד ימין

ת.כן

ש.זאת אומרת שהיא כתבה על יד שמאל

ת.כן

 

העדה משיבה בחקירה חוזרת לעו"ד שפיגל:

ש.ספיר תירוש שסיפרה לך על האיומים שתאיר קיבלה בטלפון, ספיר תירוש פעם שיקרה או אמרה לך דברים לא נכונים

ת.לא

ש.את מכירה אותה הרבה זמן את ספיר תירוש

ת.מכיתה ז'

ש.שמענו פה שתא מס' 1 היה פתוח אבל היה מסריח

ת.כן

ש.וכל שלושת התאים האחרים היו סגורים

ת.כן

ש.אז את וספיר תירוש יוצאות משם ולא עושות את הצרכים

ת.לא, הלכנו לשירותים אחרים שם יש שני תאים

ש.כשנכנסתן את וספיר תירוש ב – 13:45 כמו ששמענו, מה היה המצב של דלת הכניסה הראשית לשירותים

ת.הייתה פתוחה

ש.זאת הייתה הפעם הראשונה שאת וספיר תירוש נוסעות ביחד לביתה

ת.כן

ש.את סיפרת שספיר תירוש אמרה לך לפני מספר ימים שהמילה שהייתה כתובה על היד הייתה מתוך רשימת מילים שנתנו לכם ללמוד, למה היא רשמה דווקא את המילה הזו

ת.יכול להיות שזה בגלל השיר, יכול להיות מאוד, אני חושבת