סאם בנש עד הגנה מס' 35 | 11/06/2009

 עד הגנה מס' 35 סאם בנש מעיד לאחר שהוזהר כדין ומשיב לשאלות עו"ד שפיגל:

 

הערה: מסתבר שהעד נכח באולם במהלך הישיבה היום.

 

העד משיב:

ש.אתה קראת את הזכ"ד הזה שרשם שוטר ששוחחת איתו

ת.שהיה אצלי בבית כן

ש.הזכ"ד הוגש לבית המשפט ואני מבקש רק מה שקשור בשיחה שלך איתו ולא מה שרעייתך דיברה

ת.היינו שנינו ביחד

ש.כל מה שאמרת אמת

ת.כן

 

העד משיב בחקירה נגדית לעו"ד ענבר:

ש.אתה היית מורה בנופי גולן עד מתי

ת.עד שנה לפני הרצח, לא לימדתי בשנה הזו

ש.למה הפסקת ללמד בנופי גולן

ת.סיבות אישיות שקרו לי בבית הספר הזה בעבר

ש.תספר לנו, מה זאת אומרת

ת.אני וגם אשתי היא מורה בבית הספר, היא עדין מלמדת שם, אנחנו גם נפגענו על ידי תלמידים, שרפו לנו רכב, קרו כל מיני דברים, קרו כל מיני השתלשלויות של דברים שלא ראיתי את עצמי ממשיך בבית הספר

ש.תלמידים שרפו לכם את הרכב

ת.כן

ש.איזה תלמידים

ת.תלמידים שחלקם אשתי לימדה וריכזה, היא ריכזה שכבה, שכבה י"א אז

ש.באיזה שנה זה היה, מתי שרפו לכם את הרכב

ת.זה כבר לפני 4 שנים

ש.זה היה בשנה שקדמה לרצח או קודם

ת.זה היה לפני, בשנת 2005, באוקטובר 2005 שרפו את הרכב

ש.ואיך אתם יודעים שזה תלמידים מבית הספר

ת.אשתי עשתה חקירה יותר מאשר המשטרה והתיק עדין יושב אצלכם ויש לנו עדויות על כך

ש.אולי תגיד לנו את שמות התלמידים ששרפו את הרכב

ת.זה כמה חבר'ה שאחד מהם הוא מוכר למשטרת קצרין וגם בבית הספר, יורם פלאח, יש לו תיק בבית המשפט הזה, על המקרה הזה שלנו של שריפת הרכב, התיק הזה לא הגיע עדין לכתב אישום

 

עו"ד ענבר: אני בדקתי ולא מצאתי תיק.

העד ממשיך:

ש.מי הגיש את התלונה, אתה או אשתך

ת.שנינו ביחד, זה רכב של שנינו, שנינו לימדנו בבית הספר

ש.ועד היום משנת 2005 לא נמצאו ראיות להגיש כתב אישום

ת.לא יודע איפה זה עומד

ש.ואותו אדם שדיברת עליו כרגע בשנת 2006 כבר לא היה תלמיד בבית הספר או שאתה לא יודע

ת.אני לא בטוח, אבל אני לא קושר אותו למקרה של התיק כאן

ש.אתה לא רואה קשר בין שריפת הרכב שלך לבין הרצח של המנוחה

ת.ממש לא

ש.אתה יש לך "בטן מלאה" על בית הספר הזה ולא רק על הילד הזה, אחרת לא היית עוזב

ת.לא, אלה נסיבות אישיות ואני החלטתי לעזוב את בית הספר

ש.אתה בעצם פנית למשטרה ולא המשטרה פנתה אליך

ת.אני לא יודע, אני יודע שחוקר בא אלינו הביתה, רצה לשוחח איתנו

ש.הוא דפק בדלת מיוזמתו וביקש לשוחח איתכם או שמישהו מכם התקשר למשטרה

ת.לא זכור לי, אנחנו פנינו או שפנו אלינו, אני חושב שאנחנו פנינו, אשתי, אנחנו היינו בני בית בתחנת גולן בגלל המקרה שלנו וחקרו אותנו כמו שחקרו את שאר המורים אם אנו יכולים לעזור להם, אם אנחנו חושדים במשהו והגיע חוקר

ש.הייתם בני בית בתחנת גולן כי אתם כל הזמן מגישים תלונות בתחנת גולן

ת.לא כל הזמן, מה שקשור אלינו

ש.אבל הגשת תלונה נגד אדם בשם אפרים קרול שתקף אותך בישוב נאות גולן והגשת תלונה נגד חבורה שלמה של אנשים שתקפו את הבן שלך בתחנת האוטובוס והגשת תלונה

ת.אני בן אדם ששומר חוק וזו זכותי המלאה להגיש תלונה במשטרה

ש.אתה יש לך "בטן מלאה" על בית הספר

ת.לא מדויק, לא אמרתי

ש.אז אתה חושב שהתלמידים הם לא בסדר

ת.לא, אני עזבתי בגלל נסיבות אישיות, לא רציתי לעבוד יותר שם

ש.אתה ישבת עם אשתך ביחד עם החוקר וכל אחד זרק רעיונות

ת.כן

ש.הרעיונות שאתם חשבתם, אתם דיברתם ביניכם קודם מי יכול היה לבצע את הרצח

ת.לא אמרתי, שאלו אותנו על תלמידים שכביכול הם בעייתים, שיש להם בעיות משמעת, לא דסקסנו

ש.אתה התחלת להגיד משהו שלא אתה העלית שמות של אנשים שיכולים לבצע רצח, אלא סתם החוקר רצה לדעת שמות של ילדים שהם בעייתים

ת.החוקר שאל אותנו מי לדעתי יש לו פוטנציאל, אני אמרתי וגם אשתי

ש.הרי אתה אדם מבוגר ואתה מבין שהגיע אליך חוקר הביתה שחוקר רצח ולא חוקר בעיות משמעת ולא בקשר להצתת הרכב או התנהגות לא תקינה בבית הספר והשאלות היו ספציפית על ילדים שהם כל כך מופרעים שצריך לחקור אותם על רצח ולא על משהו אחר

ת.הוא שאל אותי אם אני מכיר, את אחד התלמידים שהיה בקטע של כת השטן וכל מיני כאלה ואחד שיש לו פיוז קצר ואמרתי לו כן, יש לי תלמיד אחד שלימדתי אותו שהיה בשכבת י', שהיה מתפרץ והיה יכול לקחת כסא ומצייר כל מיני סמלים

ש.מה הדבר הכי גרוע שביצע

ת.הרים כסא על מישהו אחר והייתי צריך להפריד, זה מקרה חמור

ש.ולמה אמרת שהילד הזה הוא ילד שקט והילדות מציקות לו והוא מסוגל להרוג

ת.אם אני אשים לך כסא בראש זה יכול לגרום לחבלה חמורה

ש.אבל אתה לא יודע אם הוא מסוגל להרוג או לא, אתה לא פסיכולוג

ת.אני לא פסיכולוג, אני לא יודע מי מסוגל להרוג

ש.גם קשה לך היה להאמין שהתלמיד אליקס ששכחת את שם משפחתו היה בטיול

ת.יכול להיות שיש כאלה תלמידים שלא יוצאים לפעילויות חברתיות, במיוחד חבר'ה מהמגזר הרוסי שלא יוצאים לפעילויות חברתיות וכו'

ש.אז זו תופעה שמאפיינת את המגזר הרוסי

ת.הם לא יוצאים לטיולים ולפעילויות חברתיות

ש.אתה אמרת לנו גם שהכל היה ספונטני כי לא ידעתם על מה השוטר ישאל אתכם ונתתם תשובות בשליפה

ת.נכון

ש.כותב פה השוטר שהוא הגיע אליכם בגלל שאשתך זהבה אמרה שיש לה מה למסור, ידעת שלאשתך יש מה למסור

ת.לא

ש.בנוסף לזה כתוב כאן שאתה והיא מסרתם שאתם חושבים הרבה על הרצח בבית הספר ואתם חושבים שזה רוצח מבית הספר, זה נכון

ת.לא

ש.אז למה אמרתם

ת.לא זכור לי שאמרתי

ש.אתה קראת את הדו"ח לפני שנכנסת להעיד

ת.כן

ש.ועו"ד שפיגל שאל אותך אם מה שכתוב אמת ואמרת שכן

ת.כן, קיבלתי את הדו"ח ממש לפני שנכנסתי

ש.ולא קראת אותו בעיון

ת.קראתי אותו

ש.אז לא אמרת לשוטר שזה רוצח מתוך בית הספר

ת.לא

ש.ואתה לא היית בבית הספר

ת.לא

 

עו"ד שפיגל: אין שאלות בחקירה חוזרת.

 

עו"ד שפיגל: עד אחד שלגביו הוצא צו הבאה לא הגיע, אני לא רואה יותר עדים בחוץ.

 

 

 

 

 

 

 

 

החלטה

 

להמשך שמיעת ראיות ביום 14/6/09, שעה 9:00.

 

הנאשם יובא באמצעות הליווי.

 

ניתנה היום י"ט בסיון, תשס"ט (11 ביוני 2009) במעמד ב"כ המאשימה, ב"כ הנאשם והנאשם בעצמו.

 

                                                                                                                                                               

 

אסתר הלמן

 שופטת

 

חיים גלפז

שופט

 

יצחק כהן, אב"ד

סגן נשיא

 

 

 

000502/07פח 054 עדן ונדר