נ/259


אני עובדת כיועצת חינוכית בשכבות ח-ט בבית ספר נופי גולן בקצרין  מתוקף תפקידי כיועצת הכרתי את תאיר ראדה ז"ל כילדה כריזמתית {דרוש תמלול XXX} מקובלת על כל התלמידים והמורים וצוות בית הספר וגם הורי הילדים של השכבה העריכו את תאיר ז"ל מאוד.
ביום רביעי 06/12/2006 סיימתי את עבודתי בבית הספר בשעה 12:00, ונסעתי למכללת תל חי שם אני לומדת, והייתי שם עד שעה 19:30 ואז כסיימתי ללמוד הדלקתי את מכשיר הפלאפון שלי ואז התקשרה אלי פסיכולגית בית הספר רוxx אפxx ואמרה לי שמצאו את תאיר ראדה בלי הכרה בשירותים בבית הספר , ואני חשבתי שהילדה קיבלה איזה חבטה בראש או נפלה באותו רגע {דרוש תמלול XXX}. ובקשה ממני הפסיכולגית להגיע לבית הספר הגעתי ואז נודע לי לראשונה שמדובר ברצח ומחפשים רוצח.
ראיתי את הניידות והשוטרים ופשוט לא האמנתי, ואז מנהל בית הספר כינס את צוות המורים לישיביה וכן גם הנהלת בית הספר והתחלנו לחשוב איך מתארגנים לטיפול בילדי בית הספר, זה כל מה שיש לי לספר לך.

ש. האם לתאיר ראדה היו סכסוכים כל שהם שידוע לך?
ת. לא שידוע לי, אני מתארת לי שהיו לה כמו לכל ילדה אבל לא משהו שהגיע לידיעתי
ש. האם יש בבית הספר תלמידים שמעשנים סמים?
ת. אני מניחה שיש תלמידים אך אינני יודעת מי אלה אבל שמעתי שיש ילדים שמעשנים סמים בשטח בית הספר ולפני כחודש הורה שזהותה לא ידועה לי סיפרה שיש מאחורי אולם הספורט ילדים שמעשנים לא רק סיגריות רגילות הכוונה היתה לסמים כנראה, סירבה להזדהות, שוחחה עם הפסיכולוגית רxx ניxxx שנכחה בחדרי בהעדרי באותו יום שהיא דיווחה לי, דיווחתי על כך למנהל בית הספר יוxx דגx והאינפורמציה הועברה למשטרה, ידוע לי על שנעצרו מספר ילדים שזהותם לא ידועה לי
ש. מה קורה עם נושא האלימות בבית הספר נופי גולן?
ת. יש את כל המקרים הרגילים בין בני נוער של דחיפות קללות התגוששיות הצקות דברים רגילים בין בני נוער ולא דברים חריגים והכל מנוהל על ידי סנקציות, שמוטלות על התלמיד במסגרת בית הספר, אם זה בהרחקת הילד חזרתו עם הוריו, סיכום ארוע עם מכתב לתיק אישי ואם זה חוזר על עצמו מוטלות סנקציות יותר ברורות עם שימוע מנהל ועונשים כאלו ואחרים חינוכיים ובמידה ויש הסלמה יש שימוע מפקח להרחקה מבית הספר לצמיתות גם זה קרה כמובן וזה ונדיר וחריג.
ש. האם את יכולה לתת לי דוגמאות של מקרים חריגים וחריגים פחות שהיו של אלימות בבית הספר?
ת. יש שם שעולה לי כעת בראש של ילד בכיתה ט5 בשם דxx זוxxx שניסה להוריד בצחוק לטענתו את מכנסיו של בן כיתה אחר שם אני לא זוכרת את שמו וזה היה לפני כחודשיים בערך, הוא הושעה ליום מבית הספר, הוזמנה אימו והוזהר ונרשם כארוע חמור חריג
ש. מה קורה עם אלימות, קטטות בבית הספר?
ת. אין לנו דברים כאלה של אלימות וקטטות בבית הספר יש מקרה נוסף שבסמוך לתחילת השנה תלמיד לא זוכרת שם ואיזה כיתה, זרק נפץ בשטח בית הספר והעניין טופל גם במסגרת משטרתית וטען שעשה את זה כי משעמם לו בבית הספר, זה מה שזכור לי כרגע אלו המקרים החריגים שאני זוכרת לא יותר מכך
ש. האם מוכרים לך תלמידים משכבות אחרות?
ת. לא כי שנה שעברה הייתי עם שכבת יב וזו שכבר סיימו ללמוד והשנה עברתי לשכבות ט ו ח' שעלו מכיתה ז
ש. האם נתקלת בהתנהגות חריגה של מישהוא מהתלמידים לאחר הרצח של תאיר?
ת. לא יש מספר ילדים שלא הגיעו לבית הספר לאחר הרצח וזאת עקב החשש אבל לא הבחנתי בהתנהגות חריגה אצל אף אחד מהתלמידים.
ש. האם ביום רביעי ראית את תאיר ז"ל
ת. אני לא בטוחה אני חושבת שלא אבל אני לא זוכרת בדיוק
ש. האם מוכר לך ילד בשיכבה בשם תוxx לxx
ת. תוxx לxx כן הוא בכיתה ח'2
ש. האם ידוע לך על התעללות בילד תוxx מצד בנים
ת. לא אני לא יודעת אבל אני יודעת על מקרה לפני כחודש שמחנכת כיתה ח'2 בשם גיxx ביxxx סיפרה לי שהבחינה בחבורה* בראשו לxx תוxx וניסתה לברר איתו מה קרה וסיפר שנפל מהאופניים, זה לא נשמע סביר והיא בררה את זה עם אימו ועם מדריך חברתי גוxx מזxxx שנמצא בקשר מאוד הדוק עם תוxx ולפי מיטב ידיעתנו אמר שזה נפילה באופניים ולא ממישהו שפגע בו, אבל בהחלט אנחנו דואגים לילד הזה כי הוא ילד רגיש ובא מבית לא פשוט של אמא חד הורית שלא קל לה ומגדלת שלושה ילדים והמשפחה בקבלת טיפול ברווחה שכולל מועדון שתוxx צריך להגיע אליו ולשהות בו עד 17:00 והמועדון נמצא בשטח בית הספר ומהווה המשך ליום הלימודים ולאחרונה הוא לא רוצה להגיע בשנה שעברה טען שמציקים לו הילדים הגדולים לכן הפסיק לבוא אבל השנה הילדים כבר לא במועדון הוא הגדול ולמרות זאת בחר לא להגיע
ש. האם תאיר ז"ל נחשפה לארוע עם תוxx?
ת. לא שידוע לי אני לא מוצאת שום קשר
ש. האם בשירותי בנות את מבקרת בבית הספר?
ת. לא, יש שירותי מורות אבל אני עוברת בשרותי בנות לא נכנסת מציצה אם יש ילדה שמתעכבת סתם בשירותים או שמרגישה לא טוב, אני מדברת על המראה והכניסה לא התאים
ש.האם יש לך מה להוסיף?
ת. לא


הערת האתר: במידה ומופיעה * כדאי להשוות מול המסמך המקורי